torsdag 13 februari 2014

Indisk kyckling gryta me ris!

I tisdags så gjorde jag och Tom Indisk kycklinggryta med ris. Men vi gjorde inte riktigt kycklinggrytan som det stod i receptet utan vi tog ut svängarna lite bättre. Hur som hälls så började vi med  att stycka upp kycklingen vilket var väldigt intressant. Sedans så tog jag benen och stekte dom med lök, salt och peppar. Sedan så hällde jag på lite vatten så att det fick stå och koka. Detta gör man för att det ska bli en god fond. Efter det så stekte vi på kycklingen smör med lök och kryddor som timjan. Sedan så hällde vi på fonden som vi kokat på benen. Det sista vi gjorde var att ta i krossade tomater, grädde, pressad chili, kurry och mera timjan.

Jag var så inne i matlagningen så jag han inte ta några bilder! Men men så är livet!!! HA DE BRA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar